Cura cu nuci, recomandată în fiecare toamnă. Iată ce minuni poate face pentru inimă și creier

0

În fiecare toamnă, medicina naturistă recomandă o cură de nuci ca adjuvant în tulburările de stomac și intestine: ulcere, dispepsii, iritații, diaree, constipație.

Loading...

Persoanele care includ zilnic în dietă nucile, alunele sau migdalele au un risc mai mic de a suferi de boli cardiovasculare, de diabet și de cancer, arată studiile.

Nucile contribuie din plin la prevenirea bolilor cardiovasculare, iar meritul revine acizilor grași esențiali omega 3, care scad nivelul de colesterol rău și previn înfundarea arterelor.

În plus, nucile îmbunătățesc circulația sângelui. Consumul periodic de nuci proaspete întărește vasele de sânge și previne deteriorarea acestora, mai ales la vârstnici.

Datorită bogăției în vitamina E, consumatorii de nuci prezintă risc minim de a face un atac de cord. Opt nuci pe zi țin arterele flexibile, inima sănătoasă și previn apariția atacului vascular cerebral, arată un studiu american efectuat recent.

Cercetările moderne au arătat ca nuca este stimulent al memoriei și e recomandată celor ce depun un efort intelectual sporit. Nucile conțin lecitină, o substanță care stimulează memoria și puterea de concentrare.

Conținutul bogat în zinc recomandă miezul de nucă în tratamentul asteniei, întârzierilor de creștere, tulburărilor sistemului nervos. Depresia este una dintre afecțiunile cel mai des întâlnite, în prezent, la persoane din ce în ce mai tinere. Această boală se poate combate cu un consum regulat de nuci.

Studiile arată că alimentele bogate în acizi grași esențiali, cum sunt și nucile, contribuie la alungarea depresiei și la dobândirea unei stări de calm. Nucile sunt indicate și în tratarea unor afecțiuni precum Parkinson și Alzheimer.

Cine mănâncă nuci de două ori pe săptămână își scade considerabil riscul de a face boli de inimă, potrivit medicilor cardiologi.

Consumul de nucifere (nuci, migdale, fistic, alune şi seminţe) de cel puţin două ori pe săptămână este asociat cu scăderea cu 17% a riscului de deces prin boală cardiovasculară, conform unui studiu prezentat astăzi în cadrul Congresului Societăţii Europene de Cardiologie (ESC) şi Congresului Mondial de Cardiologie.

“Nucile reprezintă o sursă bună de grăsimi nesaturate şi conţin puţine grăsimi saturate”, a declarat autorul studiului, Dr. Noushin Mohammadifard de la Institutul de Cercetare Cardiovasculară Isfahan, Iran. “Ele conţin, de asemenea, proteine, minerale, vitamine, fibre, fitosteroli şi polifenoli – utili în sănătatea inimii. Studiile europene şi americane au asociat nuciferele cu protecţia cardiovasculară, dar există dovezi limitate provenind din regiunea mediteraneană estică.”

Consumul de nucifere de minim două ori pe săptămână a fost asociat cu un risc cu 17% mai mic pentru mortalitatea de cauza cardiovasculară comparativ cu consumul din două în două săptămâni. Corelaţia a fost puternică chiar după ajustarea factorilor care ar putea influenţa relaţia, precum vârstă, gen, educaţie, statutul de fumător şi activitatea fizică. Consumul de nuci a fost invers asociat cu celelalte rezultate, dar şi-a pierdut semnificaţia după ajustare.

Ghidurile ESC recomandă 30 de grame (g) de nuci nesărate pe zi ca una dintre caracteristicile unei diete sănătoase, în acelaşi timp remarcând că densitatea/nivelul de energie din nuci este crescută.

“Nucile crude sunt cele mai sănătoase“, a adaugat Dr. Mohammadifard. “Nucile ar trebui să fie proaspete pentru că grăsimile nesaturate se pot oxida în nucile vechi/râncede, devenind dăunătoare. Putem spune dacă nucile sunt râncede prin mirosul (asemănător vopselei) şi prin gustul amar sau acru.”

Citește ultimele articole în timp real direct pe dispozitivul tău. Abonează-te acum!

Loading...