Ceai de Ghimbir – Sfaturile experților și rețeta corectă

Medicii specialiști recomandă acest ceai pentru rezolvarea sau ameliorarea multor probleme de sănătate. Fiind extraordinar de bogat în minerale, vitamine și principii active puternice, ghimbirul (Zingiber officinalis) este utilizat cu mult succes în medicină încă din antichitate și are un număr impresionant de beneficii pentru sănătate.

Ceaiul de ghimbir preparat după rețeta corectă cu lămâie și miere păstrează proprietățile ghimbirului care ajută la slăbit și uneori se pot obține rezultate spectaculoase în lupta cu excesul de kilograme.

Consumul de ceai de ghimbir are și câteva contraindicații importante pentru unele categorii de afecțiuni și pentru femeile în sarcină.

Ghimbirul este recomandat ca adjuvant în tratamentul a numeroase afecțiuni, întăreşte sistemul imunitar, te ajută să scapi de stres şi are un excelent efect energizant. Rădăcina de ghimbir are în compoziție cantități mari de compuși activi (gingeroli, sogaoli și zingeron), magneziu, potasiu, mangan și zinc. Conține, de asemenea, doze importante de vitamina C, B6, B1, B2, B3, B5 si E. Ceaiul este cea mai blândă formă de consum de ghimbir.

Primul pas important pentru a prepara corect ceaiul este să folosiți numai ghimbir proaspat. În acest fel proprietățile benefice ale acestuia pentru organism vor avea efect maxim.

Ingrediente:

  • 1 bucată de 6 cm de ghimbir proaspăt, decojit și tăiat în felii subțiri
  • 4 cești de apă, cam jumătate de litru
  • Serviți cu miere și lămâie pentru aromă și un gust mai plăcut

Metoda de preparare corectă

Puneți apa pe foc într-o oală și așteptați până începe să fiarbă. Decojiți ghimbirul și tăiați-l în felii subțiri, apoi puneți-l în oala cu apă. Lăsați ceaiul să fiarbă 10-12 minute la foc mediu. Stingeți focul, scoateți feliile de ghimbir din ceai și după ce se mai răcește adăugați miere și lămâie după gust. Acoperiţi ceaiul pentru a păstra cât mai mulţi compuşi volatili posibil.

Dacă prepari ceai de ghimbir având ca scop pierderea în greutate, poți adăuga în rețeta ceaiului și scorțișoară, lămâie sau alte condimente care ajută la slăbit, cum ar fi turmericul sau puțin piper cayenne.

Ceaiul de ghimbir ajută digestia stimulând mișcările peristaltice la nivelul stomacului și al intestinelor. Astfel, mâncarea este bine procesată iar organismul elimină mai ușor substanțele nefolositoare.

Ghimbirul este una dintre cele mai eficiente plante ce ajută la pierderea naturală în greutate, deoarece are puternice proprietăți termogenice, adică crește temperatura corpului, stimulând accelerarea metabolismului și, implicit, arderea grăsimilor. În plus, ghimbirul reglează secreția de cortizol, care, în exces, susține depunerea de țesut adipos în zona abdominală și creșterea în greutate.

De asemenea, ghimbirul este un binecunoscut inhibitor al foamei ajutând, astfel, în mod indirect la slăbit. Un studiu realizat în anul 2018 de cercetătorii de la Institute for Human Nutrition de la Columbia University a ajuns la concluzia că ceaiul de ghimbir creează o senzație de sațietate și o menține pentru mai mult timp, ceaiul fiind astfel ideal pentru a fi băut după mesele principale în scopul reducerii poftei de a mânca gustări între mese.

Ceai de ghimbir pentru slăbit. Cât ceai de ghimbir se bea pe zi pentru a slăbi

Începe prin a bea 2 căni de ceai pe zi, după masa de prânz și după cină, timp de 2 săptămâni. apoi ia pauză o săptămână, după care continuă. Nu uitați să adoptați un regim alimentar sănătos și să faceti mișcare.

Când se bea ceaiul de ghimbir?

Pentru a profita la maxim de proprietățile acestui ceai, ideal este să-l consumi cu 20-30 de minute înainte de mese. Atenție dacă obișnuiești să iei cina târziu, fiindcă ceaiul de ghimbir are efect tonic și poate cauza mici probleme cu somnul.

La nivelul aparatului digestiv ceaiul de ghimbir are proprietati coleretice și colecistochinetice, favorizând secreția bilei și motilitatea vezicii biliare. Ghimbirul este un foarte bun stimulent stomahic, cu acțiune benefică asupra cavității gastrice; ceaiul are efect calmant în durerile abdominale, ajută digestia ca adjuvant în curele de slabire, elimină gazele și, neutralizează toxinele.

Când se bea zilnic, ceaiul de ghimbir poate preveni apariţia diareei și a balonării, deoarece substanţele chimice din compoziţia sa tonifiază musculatura tractului digestiv, şi împiedică nivelul crescut de acid gastric, care poate cauza arsuri stomacale.

Ceaiul de ghimbir este un bun remediu pentru răceli, fiind un calmant ideal în inflamațiile gâtului, sinuzită, pentru tuse și răgușeală, febră, eliminare de mucozități și congestii respiratorii. Proprietățile antiinflamatorii ale ghimbirului ajută la vindecarea rapidă a gâtului. Gingerolul, substanța activă principală din ghimbir, omoară rapid rinovirusul care reprezintă cea mai comună cauză a răcelilor .

Rețeta pentru răceală folosește ceaiul preparat din ghimbir proaspăt la care se adaugă 1 vârf de linguriță de scorțișoară și lămâie. Când se răcește puțin, se adaugă și 1 linguriță cu miere de salcâm. Pentru a combate simptomele răcelii ceaiul trebuie să fie cald, dar nu foarte fierbinte. Se beau câte 1-2 căni pe zi până la dispariția simptomelor acestei afecțiuni. Pentru a scăpa de tuse, la copii se folosește un ceai de ghimbir mai puțin concentrat.

O ceașcă de ceai de ghimbir cu lămâie băută înainte de a călători ajuta la prevenirea greaței și a vărsăturilor asociate cu răul de mașină sau de avion. De asemenea, puteți bea o cană de ceai la primul semn de greață pentru ameliorarea acesteia.

Gingerolul substanța activă din componenta ghimbirului are efect antiemetic și antivertiginos, inhibând zona chemoreceptoare declanșatoare a vomei și a senzației de greață. Pentru copiii care suferă de rău de mașină sau de avion, se recomandă administrarea unei căni cu ceai de ghimbir lămâie și miere mai puțin concentrat pentru a reduce nivelul de stres responsabil cu apariţia senzaţiei de rău de mişcare și de greață.

Ceaiul de ghimbir este excelent şi pentru circulaţia sângelui, previne formarea cheagurilor şi ajută la transportul oxigenului şi asubstanţelor nutritive către toate organele vitale din corp. Aminoacizii şi mineralele din ghimbir reduc semnificativ riscul de afectiuni cardiovasculare.

O cană de ceai de ghimbir administrată de 2-3 ori pe săptămână face minuni pentru sănătatea articulaţiilor, prevenind mult temuta artrită reumatoidă. Gingerolul și shogaolul, compuși activi ai ghimbirului inhibă enzimele COX-1 şi COX-2, responsabile de apariţia inflamaţiilor în organism. De asemenea, aceste substanţe pot fi utile în tratarea migrenelor, a osteoartritei, a durerilor de spate și a altor afecțiuni.

Mare atenție la administrarea ceaiului de ghimbir în combinaţie cu medicamente non-steoridiene, deoarece există riscul de sângerări şi alte efecte secundare adverse.