Mihaela Bilic ne spune secretul: Iată ce se întâmplă dacă mănânci mămăligă în loc de pâine.

971

Mămăliga este unul dintre alimentele pe care românii îl adoră. Dar puţini ştiu faptul că are foarte multe beneficii şi este extrem de bună pentru organism.

Iată ce păţeşti dacă mănânci mămăligă în loc de pâine. Mihaela Bilic dezvăluie secretul: ”Astăzi pâinea a ajuns atât de banală încât nu îi mai găsim nicio virtute”

Mămăliga are efect împotriva stresului fiind bogat în vitaminele din grupa B, mai ales în vitamina B1, care are acționează asupra funcționării sistemului nervos, a mușchilor, a inimii și asupra producției de globule roșii.

Prin conținutul de vitamina E, ne protejează împotriva artritei, scade nivelul colesterolului reducând astfel riscul de ateroscleroză și, implicit, de infarct. Ajută și la procesul de reînnoire al celulelor. Mai mult, porumbul fiert conține și potasiu, necesar pentru buna funcționare a mușchilor și a inimii.

Gastrita hiperacidă și ulcerul sunt ameliorate de consumul de mămăligă caldă în loc de pâine, mălaiul având, pe lângă efectul de reducere a acidității, și o acțiune ușor calmantă, sedativă.

Carbohidrații cuprinși în porumb dau energie și nu permit depunerea grăsimii. Un consum moderat poate duce chiar la scăderea în greutate pentru că anumite molecule din compoziția porumbului grăbesc degradarea grăsimilor.

Totodată, vitamina A, conținută în porumb, este un antioxidant natural foarte important pentru sănătatea ta și funcționarea corectă a organismului, pentru un metabolism rapid, care te ajută să slăbești ușor.

Într-o postare pe Facebook, dr. Mihaela Bilic a propus să ne reîntoarcem la mămăligă.

„Dacă nu mai vreți pâine, încercați mămăligă. Dacă bunicii noștri mâncau zilnic mămăligă și prețuiau făina pentru pâine și cozonaci ca fiind de sărbătoare, astăzi pâinea a ajuns atât de banală încât nu îi mai găsim nicio virtute.

Dacă tot îngrașă și are gluten, ce ați zice de o întoarcere la mămăligă?, a scris celebrul nutriționist.

Mihaela Bilic vine cu o recomandare pentru români. Nutriţionistul spune că o banană pe zi ține doctorul psihiatru departe de casă. Mihaela Bilic atrage atenţia. Medicul spune de asemenea că fructul nu îngraşă şi asigură energia optimă.

Mihaela Bilic atrage atenţia: ”O banană pe zi ține doctorul psihiatru departe de casă”

”Dacă mărul era fructul ce ne garanta sănătatea fizică banana este cea care are grijă de dispoziția și starea noastră de bine. Nu întâmplător bananele sunt cele mai consumate fructe exotice, în multe țări ele se gătesc/se prăjesc precum cartofii- tocmai pentru că sunt hrănitoare și pline de nutrienti valoroși.

Anul trecut am mâncat pentru prima oară banane prăjite la Barcelona, am fost chiar în bucătărie să văd cum se pregătesc, tocmai pentru că nu-mi venea să cred cat de diferit este gustul lor atunci când sunt gătite.

Bananele au glucide lente ce asigură energia în caz de sport/mișcare, au potasiu și magneziu pentru funcționarea optimă sistemului nervos și a mușchilor. Dar cel mai important ingredient al lor este triptofanul, un aminoacid esențial care se transformă în organism în serotonină. Iar serotonină este substanța de care depinde starea noastră de bine liniștea și echilibrul psihic.

Doar bananele și prunele conțin acest precursor natural de serotonină, așa că lăsați merele și citricele deoparte în această perioadă și puneți accent pe banane- nu strică niciodată un strop de bine în plus. Și nu, nu îngrașă!! O banană are sub 100 calorii, iar faptul că este alcalină (nu acidă precum mărul și citricele) o face prietenoasă cu tubul digestiv și nu stimulează pofta de mâncare”, transmite dr. Mihaela Bilic.

Bananele sunt printre cele mai consumate fructe din lume si unii oameni de stiinta cred ca banana ar fi fost chiar primul fruct din lume. Bananele sunt crescute in cel putin 107 de tari si sunt pe locul al patrulea in topul culturilor alimentare din lume, in valoare monetara. Beneficiile posibile pentru sanatate includ reducerea riscului de cancer si astm, scaderea tensiunii arteriale si imbunatatirea sanatatii inimii.

O banana medie (aproximativ 126 grame) este considerata a fi o portie. O portie de banane contine 110 calorii, 30 de grame de carbohidrati si 1 gram de proteine. Bananele sunt in mod natural fara grasimi, colesterol si sodium. Bananele ofera o varietate de vitamine si minerale: Vitamina B6 – 0.5 mg Mangan – 0.3 mg Vitamina C – 9 mg Potasiu – 450 mg Fibre alimentare – 3g Proteine – 1 g Magneziu – 34 mg Acid folic – 25.0 mcg Riboflavina – 0.1 mg Niacina – 0.8 mg Vitamina A – 81 UI Fier – 0.3 mg Aportul recomandat de potasiu pentru adulti este de 4700 miligrame pe zi.

Beneficiile pentru sanatate Mentinerea un aport redus de sodiu este esentiala pentru scaderea tensiunii arteriale, cu toate acestea cresterea aportului de potasiu poate fi la fel de importanta din cauza efectelor sale de vasodilatatie.

Astm: intr-un studiu realizat de Imperial College din Londra s-a descoperit ca copiii care au mancat o banana pe zi au avut un risc cu 34% mai mic de a dezvolta astm.

Cancer: consumul de banane, portocale si suc de portocale in primii doi ani de viata poate reduce riscul de a dezvolta leucemie la copii.