Nu mâncați pepenii crăpați pe mijloc! Iată cu ce vă puteți confrunta

2.161

Pepenii sunt cele mai consumate fructe de sezon. Fiind adorați atât de copii, cât și de adulți, pepenii sunt chiar recomandați în perioada verii, conținând multă apă și hidratând organismul.

Tocmai de aceea, este important să cunoaștem câteva aspecte importante înainte să cumpărăm un pepene, mai ales că nu putem vedea dacă este perfect fără să-l tăiem.

Cum alegem pepenele perfect

Unele dintre cei mai importanți factori sunt legați de formă, de aspect și de culoarea codiței. În primul rând, un pepene trebuie să fie greu. Atunci când îl ridicați și vi se pare mai greu decât ar părea inițial, atunci pepenele este bun.

Fiți atenți la pata galbenă a pepenelui. Această pată denotă dacă pepenele este copt sau nu. Așadar, căutați pata galbenă, în partea opusă codiței. Dacă acea pată este verde sau albă, atunci pepenele nu este destul de copt. În plus, coaja trebuie să fie lucioasă.

Tot cu scopul de a vă asigura că pepenele este copt, puteți să bateți cu degetele în el. Dacă sună a gol, atunci penele este tocmai bun de consumat. De asemenea, căutați pepeni în formă rotundă sau ovală, evitându-i pe cei cu formă asimetrică!

De ce nu trebuie să consumăm pepenii crăpați pe mijloc

Fiecare familie încearcă să introducă în alimentație fructe și legume sănătoase. Tocmai de aceea, este important să știți să le deosebiți pe cele crescute natural, de cele crescute cu ajutorul îngrășămintelor chimice.

Mulți agricultori încearcă să grăbească creșterea pepenilor cu ajutorul agenților de accelerare. Unul dintre semnele pepenilor crescuți sintetic este crăpătura de pe mijlocul miezului.

În cazul în care pepenele are o astfel de crăpătură, atunci s-au folosit îngrășăminte chimice în creșterea lui.

Beneficiile consumului de pepene roșu

Nu doar fructul pepenelui, ci și semințele acestuia sunt foarte hrănitoare pentru organism. Așadar, nu mai aruncați semințele pepenilor roșii, acestea conțin mulți nutrienți. În 150 de grame de semințe uscate, regăsim 30,6 grame de proteine, reprezentând 61% din valoarea zilnică recomandată.

Astfel, proteinele din semințe conțin aminoacizi esențiali, asemenea triptofanului, acid glutamic, și lizină. În plus, mai regăsim și arginina, având proprietatea de a regla tensiunea arterială și de a ameliora suferințele arterelor mici.

În semințele de pepene roșu mai găsim niacină, o vitamină din grupul B, extrem de necesară pentru întreținerea sistemului nervos, sistemul digestiv și a elasticității pielii. De asemenea, în semințe mai regăsim vitamine precum tiamină, riboflavină, vitamină B6 și acid pantotenic.

Un alt beneficiu al consumului de semințe de pepene roșu este reprezentat de aportul de minerale precum magneziul, fosforul, fierul, potasiul, sodiu, cupru, mangan și zinc, venind în ajutorul musculaturii și al articulațiilor.

În ceea ce privește miezul pepenelui roșu, acesta conține extrem de puține grăsimi și colesterol. Cu ajutorul citrulinei (regăsită, în special, în coajă), se favorizează eliminarea amoniacului din ficat. De asemenea, citrulina reduce stresul oxidativ, dilată vasele sangvine şi ne dă un plus de energie.

Miezul de pepene mai conține vitaminele A, C, D, E, B6 şi B12, acid pantotenic, fier, calciu, magneziu, potasiu, fosfor, zinc şi seleniu. Vitaminele, alături de antioxidanți, ajută la întărirea sistemului imunitar, la prevenirea afecţiunilor cardiace, a inflamaţiilor articulare şi chiar a anumitor tipuri de cancere – colorectal, de prostată, de sân sau de col uterin.

Pepenele roșu este mai bogat în licopen decât tomatele, fiind un antioxidant puternic care reduce colesterolul rău, previne bolile cardiovasculare, cataracta şi osteoporoza.